0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

زمان مصاحبه دکتری 1400

زمان مصاحبه دکتری 1400 و مدارک لازم جهت حضور معرفی شدگان به مصاحبه های دکتری 1400 دانشگاه ها از طریق سازمان سنجش، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد. به محض اعلام تاریخ دقیق برگزاری مصاحبه‌ها در همین صفحه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

شیوه اعتراض به نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 

زمان مصاحبه کنکور دکتری 1400 سراسری

جزئیات مصاحبه دکتری 1400

در صورتی که روش مصاحبه دکتری در سال 1400 همانند سال گذشته باشد:

روش مصاحبه دوره دکتری تخصصی به صورت چهره به چهره است. همچنین روش مصاحبه به صورت هیئت مصاحبه کننده و مصاحبه شونده است. در هیئت مصاحبه کننده، یک تن به منزله رییس جلسه مصاحبه حضور و فعالیت دارد. در شیوه غیرحضوری یا الکترونیکیِ مرحله دوم دکتری تخصصی سال جاری نیز، این روشِ مصاحبه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

۱- اطلاعات روشن و دقیق درباره زمان مصاحبه غیرحضوری و جزییات مربوط به آن شامل ثبت نام در سامانه (پرتال اختصاصی هر دانشگاه که به همین منظور طراحی شده است)؛ نحوه بارگذاری مدارک و مستندات؛ نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری؛ مهلت ثبت نام؛ و راهنمای کار با نرم افزار یا پلتفرمی که مصاحبه الکترونیکی از طریق آن انجام خواهد شد، در درگاه دانشگاه قرار داده شود تا دسترسی به این اطلاعات برای همه داوطلبان ساده و امکان‌پذیر باشد.

۲- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگانِ مرحله نخست از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و ثبت نام داوطلب با مراجعه به پرتال دانشگاه برای شرکت در مرحله دوم سنجش (مصاحبه و ارزیابی شایستگی‌ها)، کارشناسان دانشگاه از طریق برقراری تماس تلفنی، نام کاربری و کلمه عبور هر داوطلب را برای ورود به فضای مجازی مصاحبه، فقط و انحصاراً در اختیار خود وی قرار دهند.

۳- رمزهای مورد نظر برای احراز هویت داوطلب می‌تواند از مشخصات فردی وی (مانند تاریخ تولد و شماره کد ملی) اخذ و تعیین شود اما به دلایل امنیتی، تماس تلفنی با داوطلب الزامی است.

۴- سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله در اجرای مرحله دوم پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی، قواعدی را اعلام می‌کند که به منزله چارچوب مدیریتی، لازم‌الاجرا است.

آن قواعد ضروری است پیشاپیش به طور دقیق مرور و بررسی، تا از وجود زمینه و امکانات لازم در اجرای مرحله دوم، بر اساس مختصات هر دانشگاه اطمینان حاصل شود. پس از آن، نسخه راهنمای اجرا که بر اساس مختصات دانشگاه تهیه شده است به عنوان دستمایه اجرای مرحله دوم به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها اعلام شود.

۵- یک یا چند تن از هیئت مصاحبه کننده بر اساس تشخیص گروه آموزشی، پیش از فرارسیدن تاریخ انجام مصاحبه، مدارک و مستندات ثبت نام کنندگان را ارزیابی و از نظر اعتبار و صحت و ارتباط موضوعی تأیید کنند تا در زمان مصاحبه، وقت مصاحبه کنندگان در این راه صرف نشده و بر انجام مصاحبه دارای استانداردِ مورد انتظار تمرکز شود.

۶- اعلام اسامی هیئت مصاحبه کننده به داوطلبان دکتری تخصصی که اغلب داوطلبان پیشتر، آنها را می‌شناسند، نشانه اعتماد دانشگاه به بلوغ مصاحبه شوندگان و در نتیجه مورد تأکید است.

۷- ساعت تخمینی آمادگی داوطلب برای برقراری ارتباط اینترنتی به وسیله مدیر گروه تعیین و توسط کارشناس گروه به وی اعلام و تأکید شود که در صورت عدم حضور به موقع در ساعت و روز تعیین شده، امکان تکرار جلسه مصاحبه وجود نخواهد داشت.

۸- ممکن است داوطلبی در ساعت هماهنگ شده با دانشگاه به دلیلی خارج از اراده شخصی خود، امکان شرکت در جلسه مصاحبه را نداشته باشد، در چنین مواردی، بایستی زمان‌های جایگزین تعیین و اطلاع رسانی شود.

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور 1400

معرفی شدگان به مصاحبه دوره دکتری در این دانشگاه، لازم است ضمن مطالعه دقیق و مجدد دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 و همچنین اطلاعیه ها و دستورالعمل های این دانشگاه از روز پنج شنبه مورخ 30 اردیبهشت ماه لغایت یک شنبه 2 خردادماه 1400 جهت ثبت نام به سامانه مصاحبه دکتری – مدد این دانشگاه به آدرس اینترنتی https://madad.pnu.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

زمان مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه آزاد

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400 از هفته سوم خرداد و تا هفته دوم تیرماه اعلام شده است.

تاریخ و زمان مصاحبه هر فرد وآدرس محل برگزاری مصاحبه بر اساس واحد دانشگاهی انتخابی فرد در زمان ثبت نام، در برگه ورود به جلسه درج شده است.

 

ثبت نام مصاحبه دکتری آزاد 1400

داوطلبان مصاحبه دکتری این دانشگاه از چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه تا پایان روز سه شنبه 4 خرداد فرصت دارند با مراجعه به سامانه این مرکز به آدرس  www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته (یا رشته های) مورد نظر خود جهت ثبت نام و حضور در مصاحبه علمی اقدام نمایند.

عدم ثبت نام در سامانه فوق در موعد مقرر به منزله انصراف از پذیرش بود.

زمان دقیق مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای افرادی که آمادگی خود را جهت شرکت در مصاحبه اعلام کرده بودند، در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس  www.azmoon.net اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری آزاد 1400 از هفته سوم خرداد تا هفته دوم تیر ماه است.

 

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری آزاد 1400

در سال گذشته در ابتدا دانشگاه آزاد اعلام کرد که از آنجایی که واحدهای دانشگاهی منتخب در سطح کشور میزبان داوطلبان به منظور مصاحبه مجازی می باشند لازم است داوطلبان بر اساس محل اقامت خود یکی از واحدهای دانشگاهی را به عنوان حوزه برگزاری مصاحبه علمی مجازی در سامانه انتخاب و ثبت نمایند.  

مصاحبه کلیه رشته/گرایش های ثبت نامی فرد تنها در یک واحد دانشگاهی که توسط داوطلب انتخاب شده انجام خواهد شد و امکان ویرایش محل مصاحبه تا آخرین مهلت ثبت نام وجود دارد. واحدهای دانشگاهی محل مصاحبه داوطلبانی که شهر تهران را انتخاب نموده اند در زمان اعلام تاریخ و زمان مصاحبه توسط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی تعیین و اعلام خواهد شد.

به دلیل اختلال در سامانه مجازی مصاحبه دکتری آزاد، شیوه فوق لغو شد.

در شیوه جدید برگزاری مصاحبه داوطلبان لازم بود با دریافت نام کاربری و کلمه عبور که از طریق سامانه www.azmoon.org  قابل دریافت بود، در تاریخ و زمان مقرر با مراجعه به سامانه  phdinterview.azmoon.iau.ac.ir  در جلسه مصاحبه مجازی شرکت کنند.

 

مکان مصاحبه دکتری

روال بر این است که مصاحبه‌های دکتری دانشگاه سراسری در خود دانشگاه‌ها برگزار شود. درخصوص دانشگاه آزاد، در سال‌های مختلف شیوه‌های متفاوتی اتخاذ شده است. در سال 98، مکان برگزاری مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران بود.

از سال 99 با توجه به شیوع کرونا مقرر شد مصاحبه دکتری همه دانشگاه ها ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شود.

 

مدت زمان مصاحبه دکترا

مدت زمان مصاحبه­ دکتری برای افراد مختلف، متفاوت است. گاهی مصاحبه­‌گران به دلایل خاص خودشان، نیازی به طولانی کردن مدت مصاحبه نمی­‌بینند و گاهی هم بالعکس، به ناچار و به منظور ارزیابی بهتر، این زمان را طولانی­‌تر می­‌نمایند. حتی در مواردی دیده شده که مصاحبه به صورت خیلی مختصری برگزار شده و هیچ سؤالی پرسیده نشده و تنها رزومه بررسی شده و یا فرمی که از قبل توسط داوطلبان تکمیل گردیده بوده، بررسی شده است. بر این اساس، میزان زمانی که فرد در مصاحبه حضور داشته است، پیش­‌بینی­‌کننده­ خوبی برای قبولی یا عدم قبولی نخواهد بود.

 

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری

مدارک لازم که داوطلبان دارای حدنصاب می‌بایست در مصاحبه دکتری همراه خود داشته باشند:

1- اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره– داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری و با دفترچه انتخاب رشته دکتری)

2- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریزنمرات.

تبصره 1– آن‌دسته از داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند، علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره 2 کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای 1 و 2 فوق نمی‌باشند، لازم است اصل گواهی تأییدشده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

3- اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

4- اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند.

5- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

برای اطلاع دقیق از مدارک لازم برای مصاحبه دکتری لازم است اطلاعیه هر دانشگاه را نیز بررسی نمایید.

کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، می‌بایست نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی دکتری اقدام کنند.

بدین منظور با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در سایت سازمان سنجش، ضمن پرداخت مبلغ اعلام‌شده به‌صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

مهلت تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 1400 از 28 اردیبهشت ماه لغایت 10 تیرماه است.

همه متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان ضمن پرداخت مبلغ هشتصد و هشتاد هزار (880/000) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.

 

زمان اعلام نتایج دکتری

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج نهایی دکتری در شهریورماه خواهد بود.

گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از میانگین نمره علمی آزمون متمرکز است (نمره کل اولیه 50 درصد در شیوه پذیرش آموزشی-پژوهشی و 30 درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور تأثیر دارد و نمره مصاحبه در شیوه پذیرش آموزشی-پژوهشی 50 درصد و در شیوه پذیرش پژوهش محور 70 درصد تأثیر دارد).

داوطلبان هر رشته در هر دانشگاه که بالاترین نمره نهایی را کسب کرده باشند و علاوه بر آن، حد نصاب نمره مصاحبه دکتری دانشگاه را نیز داشته باشند، به عنوان قبولی نهایی اعلام خواهند شد.

محرومیت یک‌ساله برای پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری

آن‌دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1400 قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری 1401 نخواهند بود.

 

 

 

آرین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
enemad-logo
0